Strona główna » Urząd » Załatw sprawę w Urzędzie » Zarządzanie drogami » Zatwierdzenie projektu docelowej lub tymczasowej organizacji ruchu
Zatwierdzenie projektu docelowej lub tymczasowej organizacji ruchu
W celu uzyskania zatwierdzenia projektu docelowej lub tymczasowej organizacji ruchu należy złożyć do Biura Dróg i Mostów Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach 2 egzemplarze projektu wraz z pismem przewodnim.
W przypadku gdy projekt organizacji ruchu obejmuje drogi powiatowe należy dodatkowo dołączyć opinię Komendanta Miejskiego Policji w Świętochłowicach.
Wymagane dokumenty:
- Pismo przewodnie z prośbą o zatwierdzenie projektu docelowej lub tymczasowej organizacji ruchu.
- Dwa egzemplarze projektu organizacji ruchu zawierającego:
- plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
- plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 zawierający: lokalizację istniejących , projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń nowej organizacji ruchu, parametry geometrii drogi;
- program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi – w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
- zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
- opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym – opis występujących zagrożeń lub utrudnień , przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
- przewidziany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu – w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
- nazwisko i podpis projektanta.
Sposób dostarczania dokumentów:
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
- W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 7 dni.
Opłaty:
Opłaty nie występują – zatwierdzenie organizacji ruchu nie jest decyzją administracyjną.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr telefonu – 32 3491 905 lub 906, pod adresem email dm@swietochlowice.pl lub bezpośrednio w Biurze Dróg i Mostów w budynku przy ul. Plebiscytowej 3.
- Awaryjne zajęcie pasa drogowego w celu usunięcia awarii
- Warunki odtworzenia nawierzchni w obrębie pasa drogowego naruszonych w wyniku prowadzenia robót
- Zajęcie pasa drogowego w celu budowy lub przebudowy przyłącza (sieci) gazu, wody, elektroenergetycznego, kanalizacji itp. w pasie drogowym dróg publicznych
- Zajęcie pasa drogowego w celu budowy lub przebudowy zjazdu w pasie drogowym dróg publicznych.
- Zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia handlu w pasie drogowym dróg publicznych
- Zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia obiektu typu kiosk w pasie drogowym dróg publicznych
- Zatwierdzenie projektu docelowej lub tymczasowej organizacji ruchu
- Zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego
- Zezwolenie na umieszczenie reklam w pasie drogowym