Strona główna » Urząd » Załatw sprawę w Urzędzie » Zarządzanie drogami » Awaryjne zajęcie pasa drogowego w celu usunięcia awarii
Awaryjne zajęcie pasa drogowego w celu usunięcia awarii
Procedura awaryjnego wykonania naprawy przyłącza (sieci) gazu, wody, elektroenergetycznego, kanalizacji itp. w pasie drogowym dróg publicznych:
- Po zlokalizowaniu awarii prowadzący roboty niezwłocznie zawiadamia o tym Biuro Dróg i Mostów i w porozumieniu z przedstawicielem zarządcy drogi określa termin
i powierzchnię zajętego pasa drogowego. - W awaryjnym zgłoszeniu należy podać m.in. dokładną lokalizacje (adres), numery działek geodezyjnych oraz dołączyć mapę w skali 1:500 z zaznaczeniem prowadzonych robót lub wymiany umieszczonego urządzenia.
- Zarządca drogi określa, w drodze decyzji administracyjnej, warunki zajęcia pasa drogowego oraz warunki jego przywrócenia do stanu poprzedniego, a także ustala wysokość opłat.
Sposób dostarczenia wniosków:
W celu wydania zezwolenia należy złożyć odpowiedni wniosek na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną na adres:
Urząd Miejski w Świętochłowicach
ul. Katowicka 54
41-600 Świętochłowice - Przesłać drogą elektroniczną na adres Biura Dróg i Mostów Urzędu Miejskiego
w Świętochłowicach: dm@swietochlowice.pl - Złożyć bezpośrednio w Urzędzie Miejskim: pok. nr 1 w godzinach urzędowania.
Pełnomocnictwo:
W przypadku składaniu wniosku przez pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo oraz potwierdzenie opłaty skarbowej za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł wpłaconej na konto 08 1020 2313 0000 3802 0574 5635, lub gotówką w oddziałach Banku PKO S.A.
Tytuł przelewu: „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo”.
Opłaty:
- Za zajęcie pasa drogowego naliczane są opłaty zgodnie z uchwałą nr XLVII/393/18 Rady Miejskiej w Świętochłowicach z dnia 27 marca 2018 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg.
- Opłatę za zajęcie pasa drogowego (wynikającą z treści uzyskanej decyzji) należy uregulować przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach
nr 70 1020 2313 0000 3202 0574 0545 lub gotówką w oddziałach Banku PKO S.A. w terminie 14 dni.
Pobierz wniosek:
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr telefonu – 32 3491 905 lub 906, pod adresem email dm@swietochlowice.pl lub bezpośrednio w Biurze Dróg i Mostów w budynku przy ul. Plebiscytowej 3.
- Awaryjne zajęcie pasa drogowego w celu usunięcia awarii
- Warunki odtworzenia nawierzchni w obrębie pasa drogowego naruszonych w wyniku prowadzenia robót
- Zajęcie pasa drogowego w celu budowy lub przebudowy przyłącza (sieci) gazu, wody, elektroenergetycznego, kanalizacji itp. w pasie drogowym dróg publicznych
- Zajęcie pasa drogowego w celu budowy lub przebudowy zjazdu w pasie drogowym dróg publicznych.
- Zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia handlu w pasie drogowym dróg publicznych
- Zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia obiektu typu kiosk w pasie drogowym dróg publicznych
- Zatwierdzenie projektu docelowej lub tymczasowej organizacji ruchu
- Zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego
- Zezwolenie na umieszczenie reklam w pasie drogowym