Strona główna » Urząd » Załatw sprawę w Urzędzie » Zarządzanie drogami » Zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia obiektu typu kiosk w pasie drogowym dróg publicznych
Zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia obiektu typu kiosk w pasie drogowym dróg publicznych
Procedura umieszczenia obiektu typu kiosk w pasie drogowym dróg publicznych składa się z trzech etapów:
- Należy złożyć wniosek w celu uzyskania decyzji lokalizacyjnej na usytuowanie obiektu w pasie drogowym.
We wniosku należy podać m.in. dokładną lokalizacje (adres) obiektu, numer działki, dołączyć mapę w skali 1:500 z zaznaczoną lokalizacją gdzie ma być umieszczony przedmiotowy obiekt, szkic planowanego obiektu lub jego wizualizację (zdjęcie) oraz cel przeznaczenia tego obiektu. - Po uzyskaniu ww. decyzji zezwalającej na lokalizację obiektu należy spełnić zawarte w niej warunki.
- Po spełnieniu warunków w pkt. 1 i 2 na co najmniej 30 dni przed umieszczeniem przedmiotowego obiektu należy złożyć wniosek na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia obiektu typu kiosk w pasie drogowym dróg publicznych w którym należy podać m.in.: lokalizację, termin i powierzchnię zajęcia pasa drogowego, numer NIP lub REGON prowadzonej działalności oraz numer decyzji lokalizacyjnej.
Sposób dostarczenia wniosków:
W celu wydania zezwolenia należy złożyć odpowiedni wniosek na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną na adres:
Urząd Miejski w Świętochłowicach, 41-600 Świętochłowice, ul. Katowicka 54 - Przesłać drogą elektroniczną na adres Biura Dróg i Mostów Urzędu Miejskiego
w Świętochłowicach: dm@swietochlowice.pl - Złożyć bezpośrednio w Urzędzie Miejskim: pok. nr 1 w godzinach urzędowania.
Pełnomocnictwo:
W przypadku składaniu wniosku przez pełnomocnika należy dołączyć pełnomocnictwo oraz potwierdzenie opłaty skarbowej za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł wpłaconej na konto
08 1020 2313 0000 3802 0574 5635, lub gotówką w oddziałach Banku PKO S.A.
Tytuł przelewu: „Opłata skarbowa za pełnomocnictwo”.
Opłaty:
- Za zajęcie pasa drogowego naliczane są opłaty zgodnie z uchwałą nr XLVII/393/18 Rady Miejskiej w Świętochłowicach z dnia 27 marca 2018 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg.
- Opłatę za zajęcie pasa drogowego (wynikającą z treści uzyskanej decyzji) należy uregulować przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach
nr 70 1020 2313 0000 3202 0574 0545 lub gotówką w oddziałach Banku PKO S.A. w terminie 14 dni.
Pobierz wniosek:
Wniosek
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr telefonu – 32 3491 905 lub 906, pod adresem email dm@swietochlowice.pl lub bezpośrednio w Biurze Dróg i Mostów w budynku przy ul. Plebiscytowej 3.
- Awaryjne zajęcie pasa drogowego w celu usunięcia awarii
- Warunki odtworzenia nawierzchni w obrębie pasa drogowego naruszonych w wyniku prowadzenia robót
- Zajęcie pasa drogowego w celu budowy lub przebudowy przyłącza (sieci) gazu, wody, elektroenergetycznego, kanalizacji itp. w pasie drogowym dróg publicznych
- Zajęcie pasa drogowego w celu budowy lub przebudowy zjazdu w pasie drogowym dróg publicznych.
- Zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia handlu w pasie drogowym dróg publicznych
- Zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia obiektu typu kiosk w pasie drogowym dróg publicznych
- Zatwierdzenie projektu docelowej lub tymczasowej organizacji ruchu
- Zezwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego
- Zezwolenie na umieszczenie reklam w pasie drogowym