Strona główna » Urząd » Struktura Urzędu » Kancelaria Prezydenta Miasta
Kancelaria Prezydenta Miasta
Dane kontaktowe
Naczelnik: Katarzyna Tomczyk
pokój 110
Tel. 32 3491-826
rzecznik@swietochlowice.pl
Zakres spraw
Do podstawowego zakresu działania Kancelarii Prezydenta Miasta należy prowadzenie spraw związanych z polityką informacyjną, w tym w szczególności:
- Realizacja zadań wynikających z wykonywania przez Prezydenta Miasta funkcji reprezentacyjnych.
- Przygotowywanie opinii, opracowań, ekspertyz i informacji w dziedzinach objętych działalnością Prezydenta Miasta.
- Sporządzanie raportów i sprawozdań na polecenie Prezydenta, analizowanie politycznych, społecznych i medialnych wyników wdrażania strategii, działań i przedsięwzięć Prezydenta Miasta.
- Współpraca z jednostkami miejskimi w zakresie realizacji zadań przekazanych im przez Prezydenta Miasta.
- Przygotowanie materiałów i informacji dotyczących pracy Prezydenta Miasta.
- Organizowanie obchodów, rocznic, uroczystości i świąt z udziałem Prezydenta Miasta.
- Organizowanie spotkań z Prezydentem Miasta.
- Koordynacja współpracy Prezydenta Miasta z instytucjami, firmami lub osobami fizycznymi.
- Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem honorowych patronatów, tytułów.
- Współorganizacja imprez, konkursów, itp., nad którymi honorowy patronat objął Prezydent Miasta.
- Kreowanie medialnego wizerunku Miasta oraz Prezydenta Miasta.
- Przygotowywanie odpowiedzi na publikacje prasowe oraz audycje radiowe i telewizyjne, a także materiały rozpowszechniane w innych środkach społecznego przekazu, dotyczące działalności Prezydenta Miasta oraz jednostek podległych.
- Przygotowywanie sprawozdań i protestów oraz odpowiedzi na krytykę i interwencję prasową.
- Przygotowywanie na zasadach i w trybie określonym w odrębnych przepisach komunikatów do opublikowania w środkach społecznego przekazu.
- Monitoring wybranych tytułów prasowych.
- Współorganizowanie konferencji prasowych.
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w celu przygotowania materiałów prasowych promujących Prezydenta Miasta.
- Opiniowanie projektów dokumentów przewidzianych do przyjęcia na zgromadzeniach wspólników oraz walnych zgromadzeniach akcjonariuszy spółek.
- Redagowanie strony internetowej Miasta Świętochłowice oraz prowadzenie oficjalnych mediów społecznościowych.
- Przygotowywanie Biuletynu Informacyjnego pn. “Świętochłowice.pl Biuletyn Samorządowy”.
- Przygotowywanie sprawozdań z działalności Prezydenta Miasta.
- Zapewnienie obsługi sekretarsko-biurowej sekretariatów Prezydenta Miasta i Zastępców Prezydenta.
- Opracowywanie planów i koordynowanie organizacji obchodów świąt państwowych.
- Przeprowadzanie konsultacji z mieszkańcami Gminy.
- Przygotowywanie i przekazywanie do Kancelarii Rady Miejskiej wniosków Prezydenta Miasta o zwołanie sesji nadzwyczajnej wraz z porządkiem obrad oraz projektami uchwał Rady Miejskiej w Świętochłowicach.
Struktura Urzędu
- Wydział Architektury i Gospodarki Przestrzennej
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Ekologii i Gospodarki Odpadami
- Wydział Finansowy
- Wydział Geodezji i Kartografii
- Wydział Informatyki
- Wydział Infrastruktury Drogowej
- Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
- Wydział Komunikacji
- Wydział Mienia Komunalnego
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Rozwoju i Polityki Społecznej
- Wydział Spraw Obywatelskich
- Kancelaria Rady Miejskiej
- Zespół Radców Prawnych
- Biuro Audytu i Kontroli Wewnętrznej
- Biuro ds. Mieszkaniowego Zasobu Gminy
- Kancelaria Prezydenta Miasta
- Straż Miejska
- Urząd Stanu Cywilnego