Pierwszy rok z serwisem NaprawmyTo
Już od ponad roku w Świętochłowicach działa serwis NaprawmyTo, dzięki któremu mieszkańcy mogą zgłaszać problemy w przestrzeni publicznej. Za pomocą urządzenia z dostępem do Internetu można zgłosić alert z oznaczeniem miejsca występowania problemu, a informacja ta trafi bezpośrednio do pracowników Urzędu Miejskiego w celu jego rozwiązania.
Już od ponad roku w Świętochłowicach działa serwis NaprawmyTo, dzięki któremu mieszkańcy mogą zgłaszać problemy w przestrzeni publicznej. Za pomocą urządzenia z dostępem do Internetu można zgłosić alert z oznaczeniem miejsca występowania problemu, a informacja ta trafi bezpośrednio do pracowników Urzędu Miejskiego w celu jego rozwiązania.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy mieszkańcy zgłosili:
- 45 alertów, które pozostają otwarte,
- 43 alerty w trakcie naprawiania,
- 384 alerty, które zostały naprawione,
- 215 alertów, które nie zostaną naprawione.
Jednym z przykładów jest alert z dnia 16 marca 2020 r. w sprawie „dzikiego wysypiska” przy ulicy Licealnej 1c w Świętochłowicach. Już 24 marca 2020 r. mieszkaniec otrzymał informację zwrotną od pracownika Urzędu Miejskiego, iż teren został wysprzątany z zalegających odpadów.
Zachęcamy do dbania o przyrodę i korzystania z usług serwisu NaprawmyTo (TUTAJ).
Poniżej znajduje się instrukcja krok po kroku, jak dodać własny alert:
Krok 1 – Lokalizacja i opis
Aby dodać alert należy przede wszystkim zaznaczyć miejsce występowania problemu – możemy wpisać dokładny adres lub zaznaczyć miejsce za pomocą znacznika przybliżając mapę (dokładne wskazanie miejsca pomoże w szybkim jego zlokalizowaniu). W tym kroku dodajemy także opis problemu. Zachęcamy do opisywania szczegółowo, aby móc przekazać jak najwięcej informacji.
Krok 2 – Galeria zdjęć
W tym kroku opcjonalnie dodajemy zdjęcia pokazujące problem, załączając odpowiedni plik graficzny. Możemy dodać maksimum 6 zdjęć. Bardzo prosimy o dodawanie zdjęć – dzięki temu od razu wiemy jakiej skali jest to problem.
Krok 3 – Wybór kategorii
Ostatnią obowiązkową czynnością przy zgłaszaniu alertu jest wybór odpowiedniej kategorii z podanej listy. Jeśli alert został dodany anonimowo, użytkownik zostanie przekierowany na stronę informującą o tym, że alert czeka na moderację. Jeśli alert został dodany przez zalogowanego użytkownika, pojawi się niezwłocznie na mapie Świętochłowic.
Istnieją 4 główne kategorie: Infrastruktura, Bezpieczeństwo, Budynki i Przyroda (jest także kategoria Inne, gdzie można zgłaszać problemy, które nigdzie nie pasują).