Miasto

Na świętochłowickim odcinku linii nr 11 już pracują

Na początku kwietnia przekazany został plac budowy dla zadania inwestycyjnego wzdłuż ul. Chorzowskiej w Świętochłowicach. Ruch tramwajów zawieszony został już wcześniej ze względu na prace prowadzone po chorzowskiej stronie tej tramwajowej linii. Wykonawca mógł zatem przystąpić do pracy.

Na początku kwietnia przekazany został plac budowy dla zadania inwestycyjnego wzdłuż ul. Chorzowskiej w Świętochłowicach. Ruch tramwajów zawieszony został już wcześniej ze względu na prace prowadzone po chorzowskiej stronie tej tramwajowej linii. Wykonawca mógł zatem przystąpić do pracy.

Jak informują Tramwaje Śląskie postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy prac wzdłuż ul. Chorzowskiej w Świętochłowicach wygrało konsorcjum firm: SPEC BRUK, SPAW-TOR i PROGREG Budownictwo. 18 marca podpisana została umowa a niespełna trzy tygodnie później na placu budowy rozpoczęły się pierwsze prace. – Gdy tylko przekazaliśmy wykonawcy plac budowy, pojawili się na nim pierwsi pracownicy, którzy rozpoczęli demontaż starej infrastruktury od sieci trakcyjnej. Jeszcze przed świętami ze słupów usunięte zostały wszystkie elementy sieciowe a bezpośrednio po świętach wykonawca przystąpił do demontażu torowiska – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie S.A. Na realizację zadania wykonawca ma czas do połowy lipca 2021 r. W podobnym czasie powinna się również zakończyć gruntowna przebudowa ul. 3 Maja w Chorzowie, czyli dalszy odcinek torowiska linii nr 11.

Zadanie pn. “Przebudowa infrastruktury tramwajowej w Świętochłowicach w ciągu ul. Chorzowskiej do ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej” jest jednym z elementów „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Przebudowa torowiska tramwajowego wraz z dobudową drugiego toru obejmie 2,5-kilometrowy odcinek od ul. Goduli w Rudzie Śląskiej do skrzyżowania ul. Chorzowskiej z ul. Bytomską w Świętochłowicach. To w sumie ok. 5300 metrów toru pojedynczego. Wartość prac, które wykona konsorcjum firm SPEC BRUK, SPAW-TOR i PROGREG wynosi ok. 29,7 mln zł netto.