Strona główna » Urząd » Załatw sprawę w Urzędzie » Geodezja i mapy » Podział nieruchomości z uwzględnieniem zapisów planu miejscowego
Podział nieruchomości z uwzględnieniem zapisów planu miejscowego
Podział nieruchomości dokonywany w trybie rozdziału 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami jest postępowaniem administracyjnym zakończonym decyzją wójta, burmistrza lub prezydenta miasta poprzedzoną postanowieniem o zgodności proponowanego podziału z ustaleniami planu miejscowego.
Podziału nieruchomości można dokonać, jeżeli jest on zgodny z ustaleniami planu miejscowego.
W przypadku braku planu miejscowego – jeżeli nieruchomość jest położona na obszarze nieobjętym obowiązkiem sporządzenia tego planu – podziału nieruchomości można dokonać, jeżeli:
- Po pierwsze:
- nie jest sprzeczny z przepisami odrębnymi, albo
- jest zgodny z warunkami określonymi w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
- Jeżeli w przypadku, o którym mowa w ust. 1, wniosek o podział został złożony:
- po upływie 6 miesięcy, licząc od dnia podjęcia przez gminę uchwały o przystąpieniu do sporządzenia planu miejscowego, lub
- po wyłożeniu projektu planu miejscowego do publicznego wglądu
– postępowanie w sprawie podziału nieruchomości zawiesza się do czasu uchwalenia planu miejscowego, jednak nie dłużej niż na okres 6 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku o podział.
Jeżeli w okresie zawieszenia postępowania w sprawie podziału nieruchomości plan miejscowy nie zostanie uchwalony, stosuje się przepis ust. 1.
- Jeżeli nie został uchwalony plan miejscowy dla obszarów objętych, na mocy przepisów odrębnych, obowiązkiem sporządzenia takiego planu, postępowanie w sprawie podziału nieruchomości zawiesza się do czasu uchwalenia tego planu.
Podziału nieruchomości dokonuje się na wniosek i koszt osoby, która ma w tym interes prawny. Jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego, podziału można dokonać na wniosek wszystkich współwłaścicieli albo współużytkowników wieczystych.
Prace geodezyjne związane z podziałem nieruchomości wykonują uprawnione jednostki wykonawstwa geodezyjnego.
Wniosek można złożyć bezpośrednio w kancelarii ogólnej Urzędu Miejskiego (ul. Katowicka 54 pok. 1), przesłać pocztą tradycyjną lub przesłać pocztą elektroniczną na adres gk@swietochlowice.pl. We wniosku prosimy o podanie danych kontaktowych (telefon, e-mail).
Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr telefonu – 32 3491 921 lub 924, pod adresem email gk@swietochlowice.pl lub bezpośrednio w pokoju 208 lub 211 (UM, Katowicka 54)
- Nadanie numeru porządkowego dla budynku
- Obsługa zapytań komorniczych
- Podział nieruchomości niezależnie od ustaleń planu miejscowego
- Podział nieruchomości z uwzględnieniem zapisów planu miejscowego
- Udostępnianie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
- Udostępnianie rejestru cen nieruchomości
- Udostępnianie rzeczoznawcom majątkowym wglądu do zbiorów aktów notarialnych
- Uzgadnianie sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu
- Wydawanie wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów, budynków i lokali
- Wydawanie zaświadczeń
- Zgłaszanie prac geodezyjnych
- Zgłoszenie zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków