Strona główna » Urząd » Struktura Urzędu » Wydział Geodezji i Kartografii
Wydział Geodezji i Kartografii
Dane kontaktowe
Naczelnik Dariusz Jędrusik
pokój 208
Tel. 32 3491-924
gk@swietochlowice.pl
Wydział Geodezji i Kartografii pełni również funkcję Miejskiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (MODGiK)
pokój 211
Tel. 32 3491-921
Załatw sprawę - informacje, wnioski
Zakres spraw
Do podstawowego zakresu działania Wydziału Geodezji i Kartografii należy prowadzenie spraw w zakresie ewidencji gruntów i budynków, geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, prowadzenie i aktualizacja numerycznej mapy zasadniczej, w tym w szczególności:
- Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, kontrola opracowań przyjmowanych do zasobu oraz udostępnianie tego zasobu zainteresowanym jednostkom oraz osobom prawnym i fizycznym.
- Prowadzenie baz danych ewidencji gruntów i budynków.
- Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie zbioru map i tabel taksacyjnych.
- Prowadzenie operatu gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
- Prowadzenie geodezyjnej ewidencji uzbrojenia terenu.
- Przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń geodezyjnych i kartograficznych.
- Przygotowywanie materiałów potrzebnych do wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych.
- Kontrola operatów technicznych przyjmowanych do zasobu pod względem ich jakości, zgodności z obowiązującymi instrukcjami i warunkami technicznymi.
- Sporządzanie kopii mapy zasadniczej oraz innych dokumentów z zasobu w celu ich sprzedaży.
- Wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencji gruntów i budynków.
- Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
- Zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej.
- Zakładanie osnów szczegółowych.
- Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
- Prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie.
- Udział w realizacji projektu Zintegrowanego Systemu Katastralnego.
- Wdrożenie systemu informatycznego Integrującej Platformy Elektronicznej.
- Udostępnianie danych dla potrzeb krajowego systemu ewidencji gospodarstw rolnych i zwierząt gospodarskich.
- Prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących podziałów nieruchomości, wszczętych na wniosek osób fizycznych oraz prawnych, w tym Miasta Świętochłowice i Skarbu Państwa oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych.
- Prowadzenie spraw dotyczących scalania i podziałów nieruchomości zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami.
- Prowadzenie spraw dotyczących scalania i wymiany gruntów, wynikających z ustawy o scalaniu i wymianie gruntów.
- Prowadzenie spraw dotyczących rozgraniczeń nieruchomości.
- Nadawanie numerów porządkowych nieruchomościom.
- Prowadzenie ewidencji miejscowości, ulic i adresów.
- Sporządzanie wniosków i zawiadomień dotyczących wpisów w księgach wieczystych w części obejmującej dział I.
- Współdziałanie w tworzeniu i prowadzeniu Systemu Informacji Przestrzennej w oparciu o zasób geodezyjno-kartograficzny.
- Dysponowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.
Struktura Urzędu
- Biuro Rozwoju Mieszkalnictwa
- Wydział Architektury i Gospodarki Przestrzennej
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Ekologii i Gospodarki Odpadami
- Referat Podatków i Egzekucji Administracyjnej
- Wydział Finansowy
- Wydział Geodezji i Kartografii
- Wydział Informatyki
- Wydział Infrastruktury Drogowej
- Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami
- Wydział Komunikacji
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Rozwoju i Polityki Społecznej
- Wydział Spraw Obywatelskich
- Kancelaria Rady Miejskiej
- Zespół Radców Prawnych
- Audytor Wewnętrzny
- Biuro ds. Najmu Mieszkań
- Kancelaria Prezydenta Miasta
- Straż Miejska
- Urząd Stanu Cywilnego