Strona główna » Urząd » Struktura Urzędu » Wydział Finansowy
Wydział Finansowy
Dane kontaktowe
Skarbnik Monika Tetla
Naczelnik Ewa Klimczyk
pokoje 201-206
Tel. 32 3491-861
fn@swietochlowice.pl
Zakres spraw
Do podstawowego zakresu działania Wydziału Finansowego należy prowadzenie spraw w zakresie zapewnienia obsługi finansowo-księgowej budżetu Miasta i jednostki Urząd Miasta, gospodarki finansowej, w tym w szczególności:
1) Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Urzędu.
2) Prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej w zakresie dochodów Miasta, w tym odpadów komunalnych i Skarbu Państwa we współpracy z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi.
3) Prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej w zakresie podatków i opłat lokalnych w ujęciu syntetycznym.
4) Prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej w zakresie wydatków Urzędu we współpracy z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi.
5) Prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej zadań inwestycyjnych w ujęciu syntetycznym.
6) Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej sum depozytowych.
7) Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej projektów unijnych.
8) Prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej funduszu świadczeń socjalnych.
9) Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
10) Organizowanie i kontrolowanie prawidłowości obiegu dokumentów finansowo-księgowych.
11) Prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej dotyczącej podatku VAT w Urzędzie.
12) Prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży podatku VAT oraz rozliczanie scentralizowanego podatku VAT na podstawie dokumentów jednostkowych.
13) Sporządzanie wymaganych sprawozdań i bilansów dotyczących dochodów Miasta, w tym odpadów komunalnych i Skarbu Państwa, podatków i opłat lokalnych, wydatków Urzędu, projektów unijnych, sum depozytowych, ZFŚS.
14) Prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu, zleceniobiorców, radnych, członków GKRPA oraz osób powołanych do pełnienia czynności społecznych.
15) Prowadzenie rozliczeń i dokumentacji rozliczeniowej w zakresie spraw płacowych (ZUS, US i inne potrącenia).
16) Prowadzenie kartotek uczestników PPK oraz terminowe naliczanie, odprowadzanie składek i archiwizacja dokumentacji związanej z PPK.
17) Prowadzenie ewidencji pozabilansowej planu finansowego Urzędu.
18) Prowadzenie kontroli finansowej rozliczeń dotacji z budżetu Miasta.
19) Prowadzenie w ujęciu wartościowym ewidencji księgowej środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Urzędu oraz rozliczanie wyników inwentaryzacji.
20) Prowadzenie rejestru umów dla celów ewidencji zaangażowania środków budżetowych.
21) Opracowywanie wieloletnich zestawień przepływów pieniężnych budżetu Miasta, prognozowanych kwot długu i spłaty zobowiązań.
22) Zarządzanie procesem budżetowania oraz opracowywania projektu uchwały budżetowej i projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej.
23) Sporządzanie części opisowej i tabelarycznej z wykonania budżetu za pierwsze półrocze i rok budżetowy.
24) Prowadzenie Kasowej obsługi budżetu Miasta.
25) Współpraca przy przygotowywaniu planów finansowych jednostek budżetowych oraz opracowywania wytycznych do ich realizacji.
26) Prowadzenie w formie elektronicznej szczegółowej ewidencji planu dochodów i wydatków budżetowych oraz ewidencji zmian w tym zakresie.
27) Dokonywanie przelewu środków jednostkom organizacyjnym miasta oraz wykonywanie dyspozycji środkami finansowymi.
28) Prowadzenie ewidencji księgowej budżetu Miasta (organu finansowego).
29) Monitorowanie, kontrola i analiza realizacji budżetu Miasta oraz opracowywanie projektów uchwał i zarządzeń zmieniających budżet, monitorowanie zmian w budżecie oraz Wieloletniej Prognozie Finansowej.
30) Przygotowywanie propozycji w zakresie zaciągania kredytów, pożyczek i obligacji na finansowanie wydatków budżetowych.
31) Prowadzenie ewidencji zobowiązań wynikających z zaciągniętych pożyczek, kredytów i obligacji.
32) Sporządzanie prognoz ekonomiczno-finansowych oraz raportów dotyczących budżetu Miasta.
33) Sporządzanie uchwał i zarządzeń w elektronicznym systemie Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego.
34) Sporządzanie jednostkowej i zbiorczej sprawozdawczości finansowej i budżetowej.
35) Sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych oraz bilansów dotyczących budżetu Miasta oraz zbiorczych bilansów jednostek budżetowych.
- Biuro Rozwoju Mieszkalnictwa
- Wydział Architektury i Gospodarki Przestrzennej
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Ekologii i Gospodarki Odpadami
- Referat Podatków i Egzekucji Administracyjnej
- Wydział Finansowy
- Wydział Geodezji i Kartografii
- Wydział Informatyki
- Wydział Infrastruktury Drogowej
- Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami
- Wydział Komunikacji
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Rozwoju i Polityki Społecznej
- Wydział Spraw Obywatelskich
- Kancelaria Rady Miejskiej
- Zespół Radców Prawnych
- Audytor Wewnętrzny
- Biuro ds. Najmu Mieszkań
- Kancelaria Prezydenta Miasta
- Straż Miejska
- Urząd Stanu Cywilnego