Kancelaria Rady Miejskiej
Dane kontaktowe
Naczelnik: Barbara Skawińska
pokój 110
Tel. 32 3491 831
krm@swietochlowice.pl
Zakres spraw
Do podstawowego zakresu działania Kancelarii Rady Miejskiej należy obsługa organizacyjno-techniczna Rady Miejskiej, komisji Rady, klubów radnych, Przewodniczącego Rady i jego Zastępców, prowadzenie spraw na rzecz aktywizacji i integracji społecznej, wspieranie inicjatyw społecznych, inicjatyw sprzyjających rozwojowi społeczności lokalnej, w tym w szczególności:
- Wykonywanie czynności administracyjnych, technicznych, organizacyjnych związanych z sesją Rady Miejskiej, posiedzeniami komisji stałych i doraźnych, klubów radnych, spotkaniami Przewodniczącego Rady Miejskiej.
- Zapewnienie komisjom Rady Miejskiej niezbędnych warunków organizacyjnych i technicznych dla wykonywania przez nie zadań, w tym przygotowywanie posiedzeń, przekazywanie informacji bieżących oraz materiałów pokontrolnych, a także prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
- Sporządzanie wykazów zapytań i interpelacji oraz wolnych wniosków, informacji i oświadczeń formułowanych w trakcie sesji i w okresie międzysesyjnym, a także wykazów wniosków i opinii komisji Rady Miejskiej, nadawanie im dalszego biegu.
- Opracowywanie sprawozdań z realizacji podjętych uchwał, działalności Rady Miejskiej, z realizacji rozpatrzonych petycji.
- Wykonywanie czynności zapewniających Przewodniczącemu Rady Miejskiej sprawne kierowanie pracami Rady Miejskiej poprzez przygotowywanie porządku oraz scenariusza obrad, terminowe przedkładanie materiałów sesyjnych, realizację ustaleń organizacyjnych podjętych na sesjach i posiedzeniach komisji Rady Miejskiej, obsługę systemu informatycznego sesji Rady Miejskiej.
- Prowadzenie spraw z zakresu załatwiania skarg i wniosków oraz petycji należących do właściwości Rady Miejskiej.
- Prowadzenie rejestrów i zbiorów:
a) projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady Miejskiej;
b) uchwał podjętych przez Radę Miejską;
c) skarg, wniosków i petycji należących do zadań i kompetencji Rady Miejskiej;
d) zapytań i interpelacji oraz wolnych wniosków, informacji i oświadczeń formułowanych w trakcie sesji i w okresie międzysesyjnym;
e) wniosków i opinii komisji Rady Miejskiej. - Sporządzanie protokołów z przebiegu obrad sesji Rady Miejskiej.
- Przekazywanie podjętych uchwał do kontroli oraz publikacji.
- Rozliczanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej diet radnych.
- Organizowanie szkoleń radnych i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
- Opracowywanie harmonogramu dyżurów radnych, rocznych harmonogramów sesji zwyczajnych i ich bieżąca aktualizacja.
- Współpraca z Młodzieżową Radą Miejską, Miejską Radą Seniorów w tym zapewnienie obsługi organizacyjnej.
- Wykonywanie czynności administracyjnych i organizacyjnych związanych z wyborem ławników sądowych.
- Wydawanie Ogólnopolskiej Karty Seniora.
- Sprawowanie nadzoru, prowadzenie bieżącej kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji dla organizacji statutowo działających na rzecz osób starszych z zakresu polityki senioralnej, również w siedzibie beneficjenta i w oparciu o dokumenty źródłowe, w tym faktur.
- Koordynowanie działań związanych z budżetem obywatelskim będących szczególnym rodzajem konsultacji społecznych, mających na celu włączenie szerokich grup społecznych do współpracy z samorządem lokalnym (począwszy od Budżetu Obywatelskiego na 2026 rok).