Strona główna » Urząd » Struktura Urzędu » Kancelaria Rady Miejskiej
Kancelaria Rady Miejskiej
Dane kontaktowe
Naczelnik: Barbara Skawińska
pokój 216
Tel. 32 3491 831
krm@swietochlowice.pl
Zakres spraw
Do podstawowego zakresu działania Kancelarii Rady Miejskiej należy obsługa organizacyjno-techniczna Rady Miejskiej, komisji Rady, klubów radnych, Przewodniczącego Rady i jego Zastępców, prowadzenie spraw na rzecz aktywizacji i integracji społecznej, wspieranie inicjatyw społecznych, inicjatyw sprzyjających rozwojowi społeczności lokalnej, w tym w szczególności::
- Wykonywanie czynności administracyjnych, technicznych, organizacyjnych związanych z sesją Rady Miejskiej, posiedzeniami komisji stałych i doraźnych, klubów radnych, spotkaniami Przewodniczącego Rady Miejskiej.
- Zapewnienie komisjom Rady Miejskiej niezbędnych warunków organizacyjnych i technicznych dla wykonywania przez nie zadań, w tym przygotowywanie posiedzeń, przekazywanie informacji bieżących oraz materiałów pokontrolnych, a także prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
- Sporządzanie wykazów zapytań i interpelacji oraz wolnych wniosków, informacji i oświadczeń formułowanych w trakcie sesji i w okresie międzysesyjnym, a także wykazów wniosków i opinii komisji Rady Miejskiej, nadawanie im dalszego biegu.
- Opracowywanie sprawozdań z realizacji podjętych uchwał, działalności Rady Miejskiej, z realizacji rozpatrzonych petycji.
- Wykonywanie czynności zapewniających Przewodniczącemu Rady Miejskiej sprawne kierowanie pracami Rady Miejskiej poprzez: przygotowywanie porządku oraz scenariusza obrad; terminowe przedkładanie materiałów sesyjnych; realizację ustaleń organizacyjnych podjętych na sesjach i posiedzeniach komisji Rady Miejskiej; obsługę systemu informatycznego sesji Rady Miejskiej.
- Prowadzenie spraw z zakresu załatwiania skarg i wniosków oraz petycji należących do właściwości Rady Miejskiej.
- Prowadzenie rejestrów i zbiorów:
- projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady Miejskiej;
- uchwał podjętych przez Radę Miejską;
- skarg, wniosków i petycji należących do zadań i kompetencji Rady Miejskiej;
- zapytań i interpelacji oraz wolnych wniosków, informacji i oświadczeń formułowanych w trakcie sesji i w okresie międzysesyjnym;
- wniosków i opinii komisji Rady Miejskiej.
- Sporządzanie protokołów z przebiegu obrad sesji Rady Miejskiej.
- Przekazywanie podjętych uchwał do kontroli oraz publikacji.
- Rozliczanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej diet radnych.
- Organizowanie szkoleń radnych i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
- Opracowywanie harmonogramu dyżurów radnych i jego bieżąca aktualizacja.
- Współpraca z Młodzieżową Radą Miejską, w tym zapewnienie obsługi organizacyjnej.
- Wykonywanie czynności administracyjnych i organizacyjnych związanych z wyborem ławników sądowych.
- Kreowanie polityki Miasta w zakresie aktywizacji i integracji społecznej, w tym organizacja, realizacja, aktualizacja i walidacja programów społecznych o charakterze aktywizacyjnym, skierowanych do mieszkańców Miasta.
- Inicjowanie i realizacja działań z zakresu promocji zdrowego i aktywnego starzenia się.
- Wydawanie Ogólnopolskiej Karty Seniora.
- Sprawowanie nadzoru, prowadzenie bieżącej kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji dla organizacji statutowo działających na rzecz osób starszych z zakresu polityki senioralnej, również w siedzibie beneficjenta i w oparciu o dokumenty źródłowe, w tym faktur.
- Organizacja działań mających na celu podtrzymywanie autonomii seniorów, zapewnienie wysokiej jakości życia, zmierzających do umożliwienia samodzielnego funkcjonowania w środowisku w tym prowadzenie spraw związanych z działalnością Rady Seniorów.
- Inicjowanie działań na rzecz aktywizacji i integracji społecznej osób w różnym wieku, wspólnoty międzypokoleniowej.
- Tworzenie, kreowanie i organizowanie działań prewencyjnych, szkoleniowych, warsztatowych i innych skierowanych do mieszkańców Miasta.
- Koordynowanie działań związanych z budżetem obywatelskim będących szczególnym rodzajem konsultacji społecznych, mających na celu włączenie szerokich grup społecznych do współpracy z samorządem lokalnym.
- Współpraca Miasta ze społecznościami lokalnymi, instytucjami samorządowymi, organizacjami pozarządowymi.
- Inicjowanie i realizowanie działań sprzyjających rozwojowi Miasta.
- Kreowanie pozytywnego wizerunku Miasta.
- Opracowywanie materiałów promocyjnych miasta.
- Uczestnictwo w imprezach targowych i wystawienniczych.
- Przygotowywanie programów i harmonogramów realizacji współpracy międzynarodowej, w tym organizacja pobytów delegacji zagranicznych.
- Wykonywanie zadań w zakresie współpracy z miastami partnerskimi.
- Współpraca w przygotowywaniu Biuletynu Informacyjnego pn. „Świętochłowice.pl Biuletyn Samorządowy” w zakresie graficznym.
- Współdziałanie przy organizowaniu na terenie Miasta obchodów, rocznic, uroczystości świąt państwowych.
- Przygotowywanie tekstów, prezentacji, projektów graficznych, materiałów multimedialnych na potrzeby Urzędu Miejskiego.
Struktura Urzędu
- Wydział Architektury i Gospodarki Przestrzennej
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Ekologii i Gospodarki Odpadami
- Wydział Finansowy
- Wydział Geodezji i Kartografii
- Wydział Informatyki
- Wydział Infrastruktury Drogowej
- Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
- Wydział Komunikacji
- Wydział Mienia Komunalnego
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Rozwoju i Polityki Społecznej
- Wydział Spraw Obywatelskich
- Kancelaria Rady Miejskiej
- Zespół Radców Prawnych
- Biuro Audytu i Kontroli Wewnętrznej
- Biuro ds. Mieszkaniowego Zasobu Gminy
- Kancelaria Prezydenta Miasta
- Straż Miejska
- Urząd Stanu Cywilnego