Biuro Rozwoju Mieszkalnictwa
Dane kontaktowe:
Kierownik: Katarzyna Kulawik,
pokój: 113,
tel: 32 3491 – 935
adres email: brm@swietochlowice.pl
Zakres (najważniejsze zadania):
1. Sprzedaż lokali mieszkalnych: wew. 931
– w drodze przetargu: Dariusz Ziółkowski,
– na rzecz najemców, w tym wyrażanie zgody na wykreślenie hipotek i analiza dokumentów do wydania promesy, w związku ze sprzedażą lokali: Justyna Dansczyk
2. Regulacje stanów prawnych nieruchomości: wew. 931 – Dariusz Ziółkowski
3. Wspieranie różnych form budownictwa społecznego: wew. 931 – Justyna Dansczyk
4. Obsługa formalna, właścicielska nad spółkami miejskimi, sprawy finansowe Biura: wew: 931 – Lucyna Mijał
Wnioski do pobrania:
Formularz zgłoszenia do przetargu
Wniosek o nabycie lokalu mieszkalnego na rzecz najemcy
Wniosek o wykreślenie hipoteki
Biuro Rozwoju Mieszkalnictwa realizuje zadania z zakresu:
1. Prowadzenia rozliczeń nakładów MPGL w Świętochłowicach sp. z o.o., na remonty i inwestycje w zasób.
2. Sprzedaży lokali w budynkach mieszkalnych, w tym:
a) w drodze bezprzetargowej, na rzecz najemców,
b) w drodze przetargów.
3. Prowadzenia spraw związanych z lokalami nabytymi w drodze spadkobrania, w tym spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego.
4. Organizowania i przeprowadzania przetargów, rokowań, negocjacji na zbycie lokali mieszkalnych.
5. Przygotowania strategii i planów oraz wszczęcia regulacji stanów prawnych poprzez:
a) zasiedzenie nieruchomości pozostających w zarządzie MPGL w Świętochłowicach sp. z o.o.,
b) oddanie nieruchomości w użytkowanie na rzecz MPGL w Świętochłowicach sp. z .o.o.,
c) nabycie do zasobu nieruchomości, niezbędnych w ramach realizacji polityki gospodarowania mieszkaniowych zasobem komunalnym.
6. Nadzoru nad wykonywaniem obowiązków wynikających z użytkowania ustanowionego na nieruchomościach miejskich na rzecz MPGL w Świętochłowicach sp. z o.o.
7. Prowadzenia i wspierania różnych form budownictwa społecznego.
8. Współpracy z MPGL w Świętochłowicach sp. z o.o. odnośnie:
a) realizacji polityki gospodarowania mieszkaniowym zasobem komunalnym,
b) wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem miasta,
c) przygotowania polityki czynszowej.
9. Uzgadniania z MPGL w Świętochłowicach sp. z o.o. corocznych planów dotyczących remontów i inwestycji, wraz ze sposobem finansowania.
10. Transfer środków pozyskanych zewnętrznie na inwestycje (dla MPGL w Świętochłowicach sp. z .o.o. oraz SIM ŚLĄSK Sp. z o.o.).
11. Pozyskiwania środków zewnętrznych dla celów mieszkaniowych.
12. Wywłaszczania nieruchomości pod budownictwo komunalne, w ramach Gminnego Programu Rewitalizacji wraz z wypłatą odszkodowań w tym zakresie.
13. Wykonywania czynności z zakresu gospodarki finansowej związanej z zasobem mieszkaniowym, w tym:
a) przygotowywanie analiz i planów budżetowych,
b) sporządzanie wniosków w sprawie zmian w budżecie na dany rok kalendarzowy,
c) sporządzanie dokumentów finansowych (m.in. fakturowanie,…).
14. Obsługi formalnej, właścicielskiej nad spółkami miejskimi, w tym prowadzenia rozliczeń związanych z ich dokapitalizowaniem.
15. Prowadzenia zbioru danych dotyczących Spółek prawa handlowego, w których udziały posiada Gmina, w tym kompletowanie dokumentacji związanej z podejmowaniem uchwał na zgromadzeniach wspólników oraz walnych zgromadzeniach akcjonariuszy spółek.