Biuro ds. Najmu Mieszkań

Dane kontaktowe

Kierownik Anna Gąska
pokój 209
Tel. 32 3491-835

Załatw sprawę - informacje, wnioski

KOMUNIKAT

Informujemy, iż począwszy od dnia 17 czerwca 2020 r.  w każdą środę w godzinach od 9:00 do 14:00 nie będzie możliwa osobista oraz telefoniczna obsługa mieszkańców w sprawach najmu lokali mieszkalnych w pokoju nr 209 Biura ds. Najmu Mieszkań. Powyższe spowodowane jest posiedzeniami Komisji Mieszkaniowej, które odbywają się w każdą środę w podanych wyżej godzinach.

Zakres spraw

Zarządzenia Nr 261/2024 Prezydenta Miasta Świętochłowice z dnia 1.7.2024 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach § 36:

do podstawowego zakresu działania Biura ds. Najmu Mieszkań należy:
1) Prowadzenie spraw osób ubiegających się o najem lokalu z mieszkaniowego zasobu gminy.
2) Ustalanie uprawnień do najmu lokali mieszkalnych znajdujących się w zasobie gminy, w budynkach użytkowanych lub zarządzanych przez MPGL w Świętochłowicach Sp. z o.o. na podstawie wniosków o najem, wstąpienie w stosunek najmu, zamianę lokalu, najem socjalny, lokal zamienny, pomieszczenie tymczasowe.
3) Prowadzenie rejestru osób uprawnionych do najmu lokalu z mieszkaniowego zasobu gminy.
4) Prowadzenie i załatwianie spraw związanych z zamianą mieszkania w obrębie zasobu mieszkaniowego gminy z kontrahentem, którego lokal nie należy do tego zasobu.
5) Prowadzenie „Banku Zamian” – załatwianie spraw osób zainteresowanych zamianą obecnie zajmowanego lokalu mieszkalnego na inny, bez podania przyczyny.
6) Prowadzenie spraw związanych z wykwaterowaniem mieszkańców z lokali w związku z koniecznością wyburzenia, remontu lub modernizacji budynku bądź lokalu.
7) Gospodarowanie lokalami przeznaczonymi do najmu socjalnego.
8) Prowadzenie spraw dotyczących postępowań o eksmisje z wniosku wierzycieli, których budynki położone są na terenie Gminy Świętochłowice, a dłużnik ma prawo do najmu socjalnego z zasobu tej Gminy.
9) Wykonywanie czynności związanych z wypłatą odszkodowań za niedostarczenie lokali socjalnych.
10) Prowadzenie spraw związanych z przydzielaniem pomieszczeń tymczasowych.
11) Wykonywanie czynności związanych z wypłatą odszkodowań za niedostarczenie pomieszczeń tymczasowych.
12) Planowanie oraz bieżące prowadzenie wydatków budżetowych w zakresie wypłat odszkodowań
właścicielom lokali mieszkalnych za niezłożenie oferty najmu socjalnego lokalu lub pomieszczenia tymczasowego osobom do tego uprawnionym.
13) Prowadzenie spraw związanych z właściwym zagospodarowaniem pustostanów lokali mieszkalnych.
14) Obsługa administracyjno-biurowa Komisji Mieszkaniowej.