Strona główna » Urząd » Struktura Urzędu » Biuro ds. Mieszkaniowego Zasobu Gminy
Biuro ds. Mieszkaniowego Zasobu Gminy
Dane kontaktowe
Kierownik Alina Bodynek
pokój 13
Tel. 32 3491-835
Zakres spraw
Do podstawowego zakresu działania Biura ds. Mieszkaniowego Zasobu Gminy należy prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Świętochłowice w tym w szczególności:
- Prowadzenie spraw osób ubiegających się o najem lokalu z mieszkaniowego zasobu gminy.
- Obsługa administracyjno-biurowa Komisji Mieszkaniowej w zakresie przyjmowania, kompletowania dokumentacji w sprawach z zakresu najmu lokali mieszkalnych znajdujących się w zasobie gminy, w budynkach użytkowanych lub zarządzanych przez MPGL
w Świętochłowicach Sp. z o.o. na podstawie wniosków osób zainteresowanych najmem, wstąpieniem w stosunek najmu, oczekujących na najem socjalny, lokal zamienny lub zainteresowanych wynajęciem lokalu mieszkalnego przeznaczonego do remontu na koszt przyszłego najemcy. - Prowadzenie rejestru osób oczekujących na najem socjalny lokalu, pomieszczenie tymczasowe, lokal zamienny (z wyłączeniem osób podlegających przekwaterowaniu z lokali
i budynków przeznaczonych do remontu lub modernizacji, pozbawionych mieszkań w wyniku klęski żywiołowej, katastrofy, pożaru lub innego zdarzenia losowego), do remontu, na czas nieoznaczony. - Prowadzenie i załatwianie spraw związanych z zamianą mieszkania w obrębie zasobu mieszkaniowego gminy oraz zamianą mieszkania z kontrahentem, którego lokal nie należy
do zasobu gminy. - Prowadzenie „Banku Zamian” – załatwianie spraw osób, które mają zaspokojone potrzeby mieszkaniowe, ale są zainteresowane zamianą mieszkania należącego do zasobu gminy
na inny lokal bez podania przyczyny. - Prowadzenie spraw związanych z wykwaterowaniami z lokali mieszkalnych w związku z koniecznością wyburzenia bądź remontu lub modernizacji budynku czy lokalu.
- Gospodarowanie lokalami przeznaczonymi do najmu socjalnego.
- Prowadzenie spraw dotyczących postępowań o eksmisje innych wierzycieli, których budynki położone są na terenie Gminy Świętochłowice.
- Wykonywanie czynności związanych z wypłatą odszkodowań za niedostarczanie lokali socjalnych.
- Prowadzenie spraw związanych z przydzieleniem pomieszczeń tymczasowych.
- Planowanie oraz bieżące prowadzenie wydatków budżetowych w zakresie wypłat odszkodowań właścicielom budynków mieszkalnych za niezłożenie oferty najmu socjalnego lokalu lub pomieszczenia tymczasowego osobom do tego uprawnionym.
- Bieżąca współpraca z zarządcą lokali należących do mieszkaniowego zasobu gminy w zakresie analizy wykorzystania tego zasobu oraz prowadzenie spraw zagospodarowania pustostanów będących w tym zasobie.
- Koordynowanie, opracowywanie projektów i analiz niezbędnych do formułowania założeń polityki gminy w zakresie gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy, w tym polityki czynszowej.
Struktura Urzędu
- Wydział Architektury i Gospodarki Przestrzennej
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
- Wydział Finansowy
- Wydział Geodezji i Kartografii
- Wydział Komunikacji
- Wydział Informatyki
- Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
- Wydział Mienia Komunalnego
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Rozwoju i Polityki Społecznej
- Wydział Spraw Obywatelskich
- Kancelaria Rady Miejskiej
- Zespół Radców Prawnych
- Biuro Audytu i Kontroli Wewnętrznej
- Biuro Dróg i Mostów
- Biuro ds. Mieszkaniowego Zasobu Gminy
- Biuro Ekologii
- Biuro Prasowe
- Straż Miejska
- Urząd Stanu Cywilnego