Deklaracja dostępności swietochlowice.pl
Urząd Miejski w Świętochłowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej swietochlowice.pl.
Data publikacji strony internetowej: 17.09.2020 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: marzec 2022 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego
- niektóre filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
- na niektórych stronach brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów
- na niektórych stronach elementy wejściowe nie posiadają określonego przeznaczenia
- do zaznaczania niektórych treści użyto jedynie wyróżnienia kolorem
- niektóre elementy tekstowe nie mają możliwości zmiany rozmiaru czcionki
- brak możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu,
- niektóre informacje przedstawiono jedynie w formie graficznej,
- na niektórych stronach brak możliwości zatrzymania lub ukrycia animowanych części interfejsu.
Wyłączenia:
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
- filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-01
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Pełnomocnik ds. Osób Niepełnosprawnych – Pani Natalia Tkaczek (n.tkaczek@swietochlowice.pl). Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 3491 846. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dokumenty
Zarządzenia:
Zarządzenie Nr 119/2025 Prezydenta Miasta Świętochłowice z dnia 7 marca 2025 r. w sprawie wyznaczenia Koordynatora oraz Zespołu do Spraw Dostępności – czytaj więcej
Przepisy prawa:
– Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190001696/U/D20191696Lj.pdf
– Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190000848/O/D20190848.pdf
Pliki do pobrania:
Zarządzenie w sprawie wyznaczenia Koordynatora oraz Zespołu do Spraw Dostępności
https://prawomiejscowe.pl/UrzadMiejskiwSwietochlowicach/document/980328/Zarzadzenie-420_2023
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
https://www.bip.swietochlowice.pl/res/serwisy/pliki/26340508?version=1.0
„Raport o stanie zapewnienia dostępności 2025” – więcej
Zarządzenie w sprawie wprowadzenia Procedury obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Świętochłowicach
https://prawomiejscowe.pl/UrzadMiejskiwSwietochlowicach/document/795940/Zarzadzenie-637_2021
Wniosek o zapewnienie dostępności – więcej
Wniosek o brak dostępności podmiotu – więcej
Dostępność architektoniczna
1. Budynek Urząd Miejskiego w Świętochłowicach, ul. Katowicka 54
Budynek położony jest w dzielnicy Centrum przy ulicy Katowickiej 54. Wokół budynku Urzędu Miejskiego znajduje się ogólnodostępny, bezpłatny parking dla mieszkańców. Pierwsze miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami znajduję się przy wjeździe na parking Urzędu Miejskiego tuż przy słupie reklamowym. Kolejne miejsce parkingowe znajduje się przy budynku Straży Miejskiej, który mieści się przy ulicy Katowickiej 54a. Główne wejście do budynku Urzędu jest oznakowane tablicą z informacją o godzinach pracy Urzędu. Na drzwiach wejściowych zgaduje się informacja o możliwości wejścia do Urzędu z psem asystentem. Do budynku prowadzą trzy schody.
Budynek jest obiektem czterokondygnacyjnym. W budynku jest winda. Wejście do budynku dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się od ulicy Katowickiej 54a. Przy drzwiach wejściowych do budynku umieszczony jest dzwonek. Dzwonek służy do wezwania asysty w przypadku pojawienia się trudności z wejściem do budynku. Na drzwiach znajduje się informacja o możliwości wejścia z psem asystentem. Dostęp do windy jest wolny od barier architektonicznych, a winda dociera na każde piętro, gdzie znajdują się biura obsługujące mieszkańców. Winda posiada komunikaty dźwiękowe, drzwi otwierają i zamykają się automatycznie. W windzie znajduje się lustro na przeciwnej stronie drzwi. Winda posiada oznaczenia pięter w alfabecie Braille`a.
Kancelaria Ogólna znajduje się na parterze budynku. W kancelarii znajduje się pętla indukcyjna.
Na pierwszym piętrze znajduje się Punkt Obsługi Mieszkańców. Z punktu można skorzystać wchodząc wejście głównym od strony ulicy Katowickiej 54 bądź dla osób z niepełnosprawności od ulicy Katowickiej 54a. Wchodząc od ulicy Katowickiej 54a należy skorzystać z windy i wysiąść na pierwszym piętrze. W Punkcie Obsługi Mieszkańców można uzyskać wszelkie potrzebne informacje dotyczące funkcjonowania oraz usług świadczonych przez Urząd. Przy Punkcie znajduje się tablica informacyjna na temat rozkładu pomieszczeń w budynku oraz mapa tyflograficzna. Punkt Obsługi Klientów wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze.