Osobisty tryb przyjmowania i zasady rozpatrywania wniosków
W każdy poniedziałek i środę w godzinach 10.00 – 14.00 Miejski Rzecznik Konsumentów przyjmuje Konsumentów w swoim gabinecie, mieszczącym się w Urzędzie Miejskim w Świętochłowicach przy ul. Katowickiej 54 w pokoju nr 104.
Do podjęcia interwencji potrzebne są kopie wszystkich dokumentów związanych ze sprawą:
- czytelnie wypełniony wniosek o podjęcie interwencji przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów (pobierz druk wniosku)
- dowód zakupu – paragon, faktura, dowód dokonania wpłaty np. przelewem
- zgłoszenie reklamacyjne i decyzja sprzedawcy
- umowa, regulamin, cennik usługi której dotyczy interwencja
- korespondencja prowadzona ze sprzedawcą
- potwierdzenia nadania przesyłki
W zależności od potrzeby Rzecznik podejmuje interwencję lub udziela porad i konsultacji w zakresie prawa konsumenckiego, pomaga w przygotowaniu pism, pozwów, oświadczeń.
Sprawy załatwiane są w kolejności wpływu.