Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.
Rozumiem

Świętochłowice - Bliżej niż myślisz

AA

Kancelaria Rady Miejskiej


pokój 109
Tel. 32 3491 831
krm@swietochlowice.pl

Do podstawowego zakresu działania Kancelarii Rady Miejskiej należy obsługa organizacyjno-techniczna Rady Miejskiej, komisji Rady, klubów radnych, Przewodniczącego Rady i jego Zastępców, w tym w szczególności:

  1. Wykonywanie czynności administracyjnych, technicznych, organizacyjnych związanych z sesją Rady Miejskiej, posiedzeniami komisji stałych i doraźnych, klubów radnych, spotkaniami Przewodniczącego Rady Miejskiej.
  2. Zapewnienie komisjom Rady Miejskiej niezbędnych warunków organizacyjnych i technicznych dla wykonywania przez nie zadań, w tym przygotowywanie posiedzeń, przekazywanie informacji bieżących oraz materiałów pokontrolnych, a także prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
  3. Sporządzanie wykazów zapytań i interpelacji oraz wolnych wniosków, informacji i oświadczeń formułowanych w trakcie sesji i w okresie międzysesyjnym, a także wykazów wniosków i opinii komisji Rady Miejskiej, nadawanie im dalszego biegu.
  4. Opracowywanie  sprawozdań z realizacji podjętych uchwał, działalności Rady Miejskiej, z realizacji rozpatrzonych petycji.
  5. Wykonywanie czynności zapewniających Przewodniczącemu Rady Miejskiej sprawne kierowanie pracami Rady Miejskiej poprzez: przygotowywanie porządku oraz scenariusza obrad; terminowe przedkładanie materiałów sesyjnych; realizację ustaleń organizacyjnych podjętych na sesjach i posiedzeniach komisji Rady Miejskiej; obsługę systemu informatycznego sesji Rady Miejskiej.
  6. Prowadzenie spraw z zakresu załatwiania skarg i wniosków oraz petycji należących do właściwości Rady Miejskiej.
  7. Prowadzenie rejestrów i zbiorów:
    • projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady Miejskiej;
    • uchwał podjętych przez Radę Miejską;
    • skarg, wniosków i petycji należących do zadań i kompetencji Rady Miejskiej;
    • zapytań i interpelacji oraz wolnych wniosków, informacji i oświadczeń formułowanych w trakcie sesji i w okresie międzysesyjnym;
    • wniosków i opinii komisji Rady Miejskiej.
  8. Sporządzanie protokołów z przebiegu obrad sesji Rady Miejskiej.
  9. Przekazywanie podjętych uchwał  do kontroli oraz publikacji.
  10. Rozliczanie i prowadzenie dokumentacji dotyczącej diet radnych.
  11. Organizowanie szkoleń radnych i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie.
  12. Opracowywanie harmonogramu dyżurów radnych i jego bieżąca aktualizacja.
  13. Zapewnienie obsługi organizacyjnej Młodzieżowej Rady Miasta.
  14. Wykonywanie czynności administracyjnych i organizacyjnych związanych z wyborem ławników sądowych.